Notice: Undefined index: JQUERY_PLUGIN_CKEDITOR in /customers/8/a/7/borums.net/httpd.www/forum/extensions/HtmlFormatter/default.php on line 45 HOLSTED ST. - Indre Mission - Borums Forum
FORSIDE | BAGGRUND | BORUM i FABJERG | MIN FAMILIE | STEDER OG FOLK | ERINDRINGER | BREVE | GALLERI | GÆSTEBOG
Du er ikke logget på! (.)
  1.  permalink
    Da far og mor flyttede til Holsted St. i november 1944, var de et yngre ægtepar på omkring de 30 år. Ikke mindst mors barndomshjem havde været stærkt præget af Indre Mission, og det var noget, som mor havde bragt med sig i sin voksentilværelse.

Vi blev dog ikke opdraget i nogen streng eller ortodoks "missionsk" ånd, som man ellers har hørt beretninger om fra samtiden, men kortenspil og balfaldera var dog ikke en del af vores dagligdag.

Der er ingen tvivl om, at det for Indre Missions samfund i Holsted St. var en velkommen blodfornyelse med et yngre par, som flyttede til byen. Jeg opfattede mange af de - i mine øjne - gamle koner, som mor omgikkes i Holsted som nogle utiltalende, gamle pølsekøer.

De fleste steder i Danmark er deres syn på verden udenom nok lige så stille gledet ud med deres generations uddøen. Deres opfattelse fremgår vist med al uønskelig tydelighed af nedenstående tildragelse.
  2.  permalink
    OM JESU GENKOMST

Engang, hvor mor havde besøg af en af de gamle koner, Mie Staal, kom Jonna ind og spurgte mor om lov til at tage i biografen med sin veninde, Birthe Eriksen:

- Mor, må Birthe og mig godt få lov til at gå i biograf?

hvortil Mie Staal brød ind med:

- Jamen, lille Jonna, hvad ville du sige til, hvis Jesus kom herned, og du sad inde i en biograf?!